perjantai 13. joulukuuta 2013

selitys ilolle

Tänään kolmas kerta valohoitoa!
Mun on pitänyt ottaa kuva tämänhetkisestä ihottumatilanteesta, mutta ehkä se olisi pitänyt ottaa jo, koska ihottumat paranee vauhdilla.
Ehkä jos en söisi pakastepizzaa (vehnää, tomaattia ja juustoa) joka toinen päivä, ihottumat voisi parantua vielä nopeamminkin!! :)

Oon ollut äärettömän onnellinen monta viikkoa.. kuukautta oikeastaan.. elämästä ja oikeista päätöksistä, joita oon osannut tehdä. Oon nauttinut elämästä ja tajunnut että onnellisuus ja ilo on valinta. Ja silti niihin ei tarvitse olla mitään syytä.

Tänään kävelin töissä tauolla ja hymyilin leveästi. Mun pomo käveli mua vastaan ja näki mun ekstraleveän hymyn ja kysyi: "mitäs nyt?"

Käveltiin eri suuntiin, joten se kysymys oli enemmänkin ääneen ihmettely kuin sellainen, johon hän kaipasi vastausta. Jäin kuitenkin miettimään että miksi (varsinkin Suomessa) hymylle ja ilolle täytyisi olla jokin syy ja selitys.

Ihmisen perusolemus pitäisi olla ilo, hyvä olo, ja kaikki siitä poikkeava tulisi olla jotain selitettävää.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Hei Maria

Googlailin huvikseni kuvia, kun itsekin etsiskelen selvitystä kummallisiin suolisto-oireisiin ja niiden psori-yhteyteen. Käsi-ihottumakuvasi näytti täsmälleen samalta, kuin oma ihoni vuosi sitten. Kokeileppa liottaa käsiä miedossa suolaliuoksessa (1rkl suolaa / 3L vettä) ja voitele kädet glyserolia sisältävällä voiteella. Toista parina päivänä. Jos auttaa, niin käy hakemassa apteekista pullo glyserolia. Puolisoni osti minulle kylpyammeen, kun teoriani suolan renaturoivasta ja glyserolin pehmentävästä vaikutuksesta ihon proteiineihin toimi käytännössä.

Vilkaise lisäinfoa omalta blogisivultani. Kirjoitin reseptin sinne psoriaatikkoisälleni ja face-kavereille jakoon laitettavaksi.

T. Jutta

http://blogs.helsinki.fi/juvaris/16-2/