keskiviikko 27. helmikuuta 2008

Psori ja minä

Olen sairastanut psoriasista niin kauan kuin muistan. Kauan se pysyi vain kyynerpäissäni ja pieninä alueina jaloissani. Viimeisten kolmen kuukauden aikana psoria on alkanut ilmestyä aina vain uusiin paikkoihin, varsinkin käsivarsiin ja jalkoihin, mutta myös selkään, mahaan ja pakaroihin pieninä pistenä.

Koska elin pitkään psorin kanssa ja se pysyi tietyissä kohdissa kehollani, tiedän, että elämäntavoillani oli suuri merkitys psorin leviämiseen ympäri kehoani.

Tämä blogi on itselleni muistutus siitä mihin olen pyrkimässä ja muille viesti siitä miten psoria voi parantaa. Jälkimmäisestä en tietenkään voi olla varma, koska olen vasta alussa.

Se mihin olen pyrkimässä ja miten, alkaa kirjasta: Voita psoriasis, luonnonmukainen vaihtoehto (kirj. John O.A. Pagano). Kun ensimmäisen kerran luin kirjan noin kuukausi sitten, kirja tuntui vastaavan melkein kaikkiin kysymyksiini psoriasiksesta. Olen noudattanut kirjan ruokavaliota noin kuukauden, ja muutamia merkkejä paranemisesta olen jo nähnyt.

Yritän lisätä pian kuvia, joista tulokset näkyvät paremmin ja kertoa yksityiskohtaisemmin miten ruokavaliotani olen muuttanut.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Olen seurannut jonkin aikaa kirjoituksiasi ja kommentoida vähän. Olen itse psoriaatikko ja tautihistoriaa lähes 40 vuotta.Nykyään noudatan löyhästi Paganon ohjeita, mutta en syö valkoista sokeria, en perunaa ja tomaattia. Sokerista olen tosi tarkka se on minulle pahin. Aloittaessani dieetin olin tosi rupinen, nyt muutama pieni läiskä.Aikaa on kyllä kulunut mutta suunta on oikea.Jatka sitkeästi.

Anonyymi kirjoitti...

Kärsitkö psoriasiksesta? Kerro tarinasi.

Etsimme psoriasiksesta kärsiviä henkilöitä haastateltaviksi erilaisiin artikkeleihin. Kerro, miten psoriasis on haitannut Sinun elämääsi ja oletko saanut siihen apua?

Tarinat julkaistaan nimellä. Korvaamme haastattelusta 50 euron lahjakortin.

Jätä yhteystietosi ja kerro hieman itsestäsi:
Projektipäällikkö Marika Hiltunen, Kaufmann Agency Helsinki Oy,
marika.hiltunen@kaufmann.fi tai puh. 050 34 97 405.